09925676560

۷ روز هفته/۲۴ ساعته

سبد خرید

خطرات استفاده از آینه برای پرندگان

آینه یکی از خطرناکترین وسایلی است که ممکن است در اختیار طوطی سانان قرار گیرد.
طوطی ها به صورت جمعی و در کلونی های بزرگ زندگی می کنند بنابراین زمانی که به عنوان یک حیوان خانگی وارد خانه شما می شوند بسیار نیازمند توجه و محبت از سوی سرپرستشان خواهند بود تا جای خالی همنوعان را برایشان پر کند همچنین لازم است ساعات زیادی از روز را صرف بازی با اسباب بازی هایش نماید.
اما زمانی که شما مدت زمان طولانی طوطی خود را در مقابل یک آینه تنها می گذارید اتفاق تلخ این است که او انعکاس تصویر خود در آینه را یک طوطی دیگر می پندارد و شروع به برقراری ارتباط با او میکند.
ممکن است زمان زیادی را طوطی شما در مقابل آینه صرف کند تا بلکه بتواند توجه طوطی مقابل را که در اصل خود اوست، جلب نماید و همدمی برای خود بسازد.
اما هرچه طوطی شما تلاش بیشتری می کند پاسخ کمتری دریافت می کند و به زودی احساس افسردگی شدید و نا امیدی بر او غلبه خواهد کرد.

طوطی تصویر خود در آیینه را همدم و جفت خود تلقی می کند.
تا جایی که آنقدر به آینه دلبسته شده که حتی علاقه ای به صاحب خود نشان نمی دهد.
اگر بخواهید آینه را از جلوی پرنده بر دارید پس از مدتی طوطی کاملا افسرده و به خود آسیب های جدی می زند. مثلا مبتلا به بیماری پرکنی می شود ممکن است آسیب های زیادی به خود بزند

نکته دیگر اینکه طوطی ها، به واسطه استفراغ غذای خود، به جفتشان ابراز علاقه و عشق بازی می کنند. زمانی که طوطی به ابراز علاقه و عشق بازی با تصویر درون آینه (جفت خیالی) می پردازد، از آنجایی که جفت خیالی او فقط یک آیینه است، عشق بازی در همان مرحله اول متوقف می شود. در واقع طوطی مدام حالت استفراغ به خود می گیرد. این عمل باعث کم آبی بدن طوطی و برهم خوردگی تعادل اسید و باز می شود.

خطر واقعی و جدی وابستگی عاطفی پرنده با آینه نیست. بلکه خطر اصلی کم آبی و به هم خوردگی تعادل اسید و باز است. در واقع پرنده ها بوسیله بالاآوردن غذا و استفراغ به یکدیگر ابراز علاقه و در واقع عشق بازی می کنند. پرنده ای که با آینه مواجه می شود آن را جفت خود به حساب می آورد و شروع به عشق بازی می کند ولی چون جفت او فقط یک آیینه است عشق بازی در همان مرحله اول متوقف می شود. پرنده مدام حالت استفراغ به خود می گیرد و طبیعتا دچار کم آبی و عدم تعادل اسید-باز می شود.

🔻مضرات استفاده از آینه به عنوان سرگرمی طوطی

• انس و علفت طوطی با تصویر درون آینه (جفت خیالی)

• افسردگی طوطی در صورت جدایی مجدد از آیینه

• کاهش علاقه طوطی به صاحب خود

• تعادل اسید و باز در بدن پرنده به هم می خورد

نماد های اعتماد طوطی کالا

با خیالی آسوده از سایت طوطی کالا خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید